Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Blog

RRTV chce diktovat soukromé televizi?

K
Kvido Přidáno 2 roky před
RRTV chce diktovat soukromé televizi? Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila minulý týden s provozovatelem soukromé televize, TV Barrandov, správní řízení pro možné porušení zákona. Konkrétně se hodlá "vozit" po vlastníkovi této televize - Jaromíru Soukupovi za to, že před volbami, zejména v pořadu "Týden s prezidentem", opakovaně zvýhodnil prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Radní vůbec nepřipouštějí, že výhradně vlastník soukromé televize rozhoduje o tom, kdo a co bude jeho televize vysílat. Nikdo do toho nemá co mluvit!
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila minulý týden s provozovatelem soukromé televize, TV Barrandov, správní řízení pro možné porušení zákona. Konkrétně se hodlá "vozit" po vlastníkovi této televize - Jaromíru Soukupovi za to, že před volbami, zejména v pořadu "Týden s prezidentem", opakovaně zvýhodnil prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Radní vůbec nepřipouštějí, že výhradně vlastník soukromé televize rozhoduje o tom, kdo a co bude jeho televize vysílat. Nikdo do toho nemá co mluvit!



Krok RRTV k činnosti TV Barrandov se probírá nyní v médiích. Takže, jen stručně k problému. Připadá mně to jako když za totáče chodil po televizních chodbách komunistický náhončí tiskového dozoru (například v Ostravě to byl z tehdejšího Krajského výboru KSČ soudruh Hirš). Komunisté si prostě hlídali, co se vysílá a dokonce to šlo tak daleko, že střihač musel na tehdy celuloidových filmech vystřihnout nevhodné osoby...



Ty doby jsou už naštěstí pryč, ale jak vidět, vracejí se nám v jiné podobě. Rada se chová jako za totáče a vyčítá vlastníkovi TV Barrandov, že příliš publikoval v předvolebních rozhovorech prezidenta Miloše Zemana. Ale zde si radní pletou soukromou televizi s veřejněprávní televizí. Zapomínají, či nechtějí uznat, že Jaromír Soukup může jako majitel televize fandit v diskuzním žánru koho si vybere. Soukromý majitel televize prostě může v demokracii vyjadřovat své názory, tudíž pan Soukup vyjadřoval v předvolebním období svoji přízeň k prezidentovi Zemanovi. Mimo toho v České republice platné vysílací zákony nijak nespecifikují formu ani formát pro vedení diskuzních pořadů v soukromých televizích. Soukromá TV Barrandov není veřejnoprávní Česká televize, tam ať radní zaměří svoji pozornost!

O nás Kvido

Původně redaktor Československé a České televize. Od roku 1994 redaktor regionálního deníku Moravskoslezský den, od roku 1999 šéfredaktor prvního časopisu direct mail v ČR pro podnikatelé - Majitel&Manažer a dalších periodik tohoto zaměření.. . .

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.