Proč problémy na D1 neřeší ŘSD podobně, jako poláci varšavské metro?
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Jan Pravda 21.12.2018 11:15 3,737
Politika - související články
CIA ovlivňuje české soudy, uvedl Topolánek
18.05.2016 22:38
Kalousek: "... stejně jsi pi.."
06.06.2019 16:50
Bojovník s korupcí Karel Janeček hledá placené diskutéry
23.09.2017 18:57
Moderátor Moravec není ikona!
13.07.2019 11:26
Hokej spojuje, politika rozděluje
05.11.2016 21:52
Vláda jako kočkopes, a co Paroubek?
28.06.2018 12:09
Nebyly zveřejněny žádné komentáře.