Proč problémy na D1 neřeší ŘSD podobně, jako poláci varšavské metro?
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Jan Pravda 20.12.2018 21:15 3,340
Politika - související články
Podivný pohled europoslankyně Jourové na seniory
21.07.2019 00:33
Listopadový samet plný prachu
16.11.2017 23:58
Obnovit hlídaný schengenský prostor!
18.08.2017 18:58
Pobodali muslima v Praze; nahrávají radikálům!
01.02.2016 22:43
ODS zpochybňuje přímou volbu prezidenta?
12.07.2019 18:27
No Comments have been Posted.