Hlavy moderátorů na obrazovce?
Už delší dobu nám servirují téměř všechny televizní stanice na obrazovkách moderátory v zobrazení blízkého detailu (polodetailu), jakoby šlo o nějaké společenské hvězdy. Fakt nezajímá mě, jaký chrup ten či onen moderátor(ka) má.
Vzpomínám si na syna režisérky Věry Chytilové, kameramana Štěpána Kučeru, jak se při natáčení filmu dotazuje: "Mami, jak ten záběr chceš v polodetailu nebo v detailu.?" Režisérka odpověděla: "Ty jsi kameraman, musíš vědět, jak je to nejlepší...".
Ve studiích televizí při vysílání zpravodajství, je to poněkud jiné, tam by měl o záběru na moderátora rozhodovat zásadně režisér. Bohužel, pravidla jsou tam většinou nastavena většinou defaultně. Tedy pokaždé stejná, a to je špatně.
Nejvýrazněji je to vidět na čt24. Tam jsou moderátoři při čtení zpráv permanentně v záběru tzv. hlavy, tedy polodetailu. Stejně je to v živém vstupu z jednání poslanců či vlády.
Zde bych připomněl, že známí a zkušení teoretikové na kameru a režii (Ján Šmok, Jaroslav Kučera, Miloš Fassati) vždy jednotně prohlašovali, že prezentace hlavy ve filmu a na obrazovce patří významným osobnostem. Tedy v případě, že chceme obrazem zdůraznit důležitost známé a oblíbené osobnosti.
ČT24, 2021-04-02 11-00-51
Tuto parafrázovfanou profesionální zásadu si, bohužel současní režiséři TV studií zaměňují za polodetail (PD) moderátorů na obrazovce, který předkládají divákům nejen ze studia, ale i ze sněmovny či exteriéru české vísky. Nemohu si tedy odpustit poznámku, že mně při takovém výběru polodetailů fakt nezajímá bližší pohled na mimiku, účes, či roušku, případně chrup moderátorů. Myslím, že tohle spíše diváka odvádí od pozornosti, co moderátoři říkají...
Nad výběrem polodetailů v televizích, zejména čt24, by se měli režiséři zamyslet nad vhodnou účinnosti při působení na diváka.
Autor: Vícha Květoslav (Kvido)
Repro foto titl.: ct24
Vzpomínám si na syna režisérky Věry Chytilové, kameramana Štěpána Kučeru, jak se při natáčení filmu dotazuje: "Mami, jak ten záběr chceš v polodetailu nebo v detailu.?" Režisérka odpověděla: "Ty jsi kameraman, musíš vědět, jak je to nejlepší...".
Ve studiích televizí při vysílání zpravodajství, je to poněkud jiné, tam by měl o záběru na moderátora rozhodovat zásadně režisér. Bohužel, pravidla jsou tam většinou nastavena většinou defaultně. Tedy pokaždé stejná, a to je špatně.
Nejvýrazněji je to vidět na čt24. Tam jsou moderátoři při čtení zpráv permanentně v záběru tzv. hlavy, tedy polodetailu. Stejně je to v živém vstupu z jednání poslanců či vlády.
Zde bych připomněl, že známí a zkušení teoretikové na kameru a režii (Ján Šmok, Jaroslav Kučera, Miloš Fassati) vždy jednotně prohlašovali, že prezentace hlavy ve filmu a na obrazovce patří významným osobnostem. Tedy v případě, že chceme obrazem zdůraznit důležitost známé a oblíbené osobnosti.
ČT24, 2021-04-02 11-00-51
Tuto parafrázovfanou profesionální zásadu si, bohužel současní režiséři TV studií zaměňují za polodetail (PD) moderátorů na obrazovce, který předkládají divákům nejen ze studia, ale i ze sněmovny či exteriéru české vísky. Nemohu si tedy odpustit poznámku, že mně při takovém výběru polodetailů fakt nezajímá bližší pohled na mimiku, účes, či roušku, případně chrup moderátorů. Myslím, že tohle spíše diváka odvádí od pozornosti, co moderátoři říkají...
Nad výběrem polodetailů v televizích, zejména čt24, by se měli režiséři zamyslet nad vhodnou účinnosti při působení na diváka.
Autor: Vícha Květoslav (Kvido)
Repro foto titl.: ct24
Kvido 01.04.2021 19:40 1,616
Politika - související články
Hodnocení voleb na ČT málo přesvědčivé
09.10.2021 19:00
ČT vyhazuje miliony posuzováním objektivity?
26.09.2023 00:24
Kdo chce vyhodit Fridrichovou?
09.04.2024 17:52
Televizní poplatek bude opět vyšší, ale...
15.09.2023 20:02
Lutonský z ČT to zamotal
29.06.2021 23:57
ČT1 Zajímavosti z regionu, jak naladit
31.03.2022 20:33
No Comments have been Posted.