Proč problémy na D1 neřeší ŘSD podobně, jako poláci varšavské metro?
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Jan Pravda 21-12-2018 11:15 2,777
Politika - související články
Trapné odepsání Babiše, ale...
07.09.2017 16:44
Havířské vzpomínky a konec Dolu Paskov
24.11.2016 06:15
Taškařice ČSSD o vládu
12.05.2018 07:21
BREXIT - otázky zůstavají
24.06.2016 11:27
Žádné komentáře nebyly zveřejněny.