Proč problémy na D1 neřeší ŘSD podobně, jako poláci varšavské metro?
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Jan Pravda 20.12.2018 21:15 3,344
Politika - související články
Sluchátko s nápovědou pro Drahoše?
24.01.2018 23:25
K čemu má Kňažko mega rezidenci?
17.02.2020 02:31
K telefonům Galaxy Note 7
04.09.2016 03:45
Syn publicisty ubytoval uprchlíky; někdo ho udal
09.11.2015 05:48
Ještě je čas; Babiš, vzchop se! (Aktualizováno)
17.04.2018 21:15
No Comments have been Posted.